En hel del inköp inom kort (Prylar, prylar!)

Inköpslista hösten 2009

1. Datorbord (Andvänder mitt antika soffbord till datorn och skärmen, inte den mest optimala lösningen även om det fungerar)

2. Minst två olika t-shirts med Michael Jackson. För att de är snygga, stilrena, och för att hylla vår tids bästa artist. Bra komplement till min spegeltavla med MJ motiv samt den perfekta skivan History. Guldskiva, så snyggt.

3. Playstation 3 (HAr haft maskinen vid tidigare två tillfälle) Och så ingår en Blu-ray spelare. Börjar bli på tiden att se högupplösta filmer igen.

4. Ny mobil. LG cookie eller Sony Ericsson (Har redan SE Bluetooth-headset, laddare och usb-kabel) För stunden växlar jag mellan några äldre Samsung, Sony Ericsson och Nokia-modeller. Känns lite för retro i min smak. Vill ha en bra kamera, äger faktiskt ingen just nu. Ingen som gör mig nöjd, åtminstone.

5. Ett par nya jeans, förmodligen ett par av märket ''Lee'' .

6. En bärbar dator. En vanlig budget, för omrkring 4-5 tusen, eller kanske en mini dator. Får vänta och se, hur behovet känns. Hade tidigare i vår en HP Compag som kostade 5995:-, men den gick sönder på semestern. Det blir isåfall min tredje bärbare inom loppet på 18 månader.

7. Pro Evolution Soccer 2010 ( Ett måste, varje år. Spela sena kvällar med polarna, ibland om pengar. Det bästa fotbollspelet är skapat och gjort av japaner, föga förvånande. Till Xbox 360 eller PS3.

8. 10-klipp gymkort, till ett gym nära min bostad. Har redan ett gymkort, som gäller flera år, till ett större gym som ligger lite längre bort. Men kan inte få för mycket träning, ju mer tillgängliga platser, desto bättre.

9. Tatuering. Snarare ett instick än ett inköp. Är inte helt säker om det blir av till hösten, men högst sannolikt innan årets slut. Motivet är inte riktigt bestämt ännu, men uppskattar kostnaden till max 1200.

10. En ny tung klocka, har funderingar på en silvrig gant, kostar runt 1500.


Prylgalen? Javisst.

Det är inte bara inkommande saker som ska ta upp plats i min stora etta. Jag ger bort en 19'' TFT skärm till en polare, sen vill jag bli av med en äldre dator, även den dell, med P4 3ghz processor.
Går utmärkt att surfa och spela t.ex CS eller WOW på den.

Samt mitt Soffbord med glas. Kanske får en 500 för den, eller så ger jag helt enkelt bort den. Har ett nytt, litet mindre bord som väntar på att monteras från ikea.




1. Har sparat ihop en summa som ska gå till köpen, men än saknas det två, tre tusen.
2. Mitt andra Playstation 3 andvändes sparsamt innan den såldes. Nu, såhär, ett år senare är det dags igen. Perfekt timing, då utbudet av spel och filmer är bra mycket större. Priset är helt okej för vad man får.
3.(Min första bärbara, en billig Acer inköpt våren 2008 för ynka 2990:- på Phonehouse. Sålde den i slutet av året. Nu är dock suget tillbaka efter en liten dator som komplement till min nyinköpta stationär. Lillebror på väg, alltså)


Kommentarer
Postat av: Yazuka

Wow, det är en härlig köplista du har.

Tackar även för att jag fick vara med på ett hörn. ;)



Vill du inte ha din äldre dator, kan jag befria dig ifrån den. Om man får den grattis. ;)

Min har snart gjort sitt.

2009-08-10 @ 14:26:51
URL: http://www.yazuka.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0