Kryssning till Helsinki!

Au revouir. Terve. Hejdå Sverige!
 
Idag åker jag, och tre familjemedlemmar, till finland med Silja Line.

ef


Fakta:
Silja Line > Viking Line
Ingen partycruise, åker med mormor, moster och lilla kusinen (10 år, heh)
Två morgonbuffé!
B-hytt, 4 personer.
Kostnad per person - 1200:-
Det är förmodligen den 598:e- resan till de 1000 sjöarnas land. Är ändå 30% finsk, så att åka dit ofta är en obliatoriskt. Och kul.

Helsingfors är en ganska mysig stad. Alla stannar vid rödljus. Nästan alla betalar för sin åkbiljett. Affärer säljer starköl. Den absolut bästa hamburgerkedjan Hesburger finns där. Awesome!



Det enda trista är att ofta när jag tänker på finland, så blir tänker jag lite på mitt ex. En underbar finsk tjej, men också en sorglig människa. Hur det går ihop, tja, är en stor oklar sak. Inte bra, nej. Hatar jag denna tjej? Möjligt. Men precis som jag hörde av en gammal vän för länge sedan, man kan bara hata en person som man älskar. Hur det går ihop? Ingen aning, får försöka få ut ett svar. Kanske.

Äh, nu blev det en del annat. Typiskt. Men det lite av bloggandet, att man får skriva av sig. Låta texten få sin egna lilla åktur, och bara fortsätta...

Men fuck that. Sayonara! Fred.

Kommentarer
Postat av: Tomic

Hoppas du får det underbart kul ;)

Inte för länge i Taxfree:n bara ^^

2009-07-27 @ 14:20:58
URL: http://tomictomi.se
Postat av: SandraJ

Ha det bra i Finland :)

2009-07-27 @ 14:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0