Välkommen till Barca, mr Ibrahimovic!

Zlatan & Etóo - Övergången som alla snackade om i Spanien och Italien. Nu är det i princip klart!

Övergången




Efter en trög förhandling är den stora affären äntligen klar. Samuel Etóo lämnar Barcelona för Inter, och Zlatan Ibrahimovic blir nr 9 i FC Barcelona kommande säsong.

Vilket glädjer mig. Misstro mig inte, Samuel Etóo har varit otrolig under sina säsonger i Barca och lyckats producera hela 108 mål på 145 matcher sedan han värvades från Mallorca, 2004.

Har följt Zlatan ända sedan han lämnade MFF för Ajax. Många fina stunder, otroliga mål, och flertalet titlar i holland och italien för sveriges största fotbollsikon. Är övertygad om att den senaste skytteliga vinnaren i Seria A kommer tillföra spaniens bästa lag något alldeles extra, men jag är tveksam om han verkligen lyckas överglänsa målskörden Etóo stod för.

Är dock oerhört besviken på hur Laporta och Pep Guardiola behandlade Etóo i slutet, som om han bara var i vägen, helt respektlöst!. Nu ville ju inte Etóo inte förlänga sitt kontrakt, som det återstod mindre än ett år på, men allt handlar ju om taktik - utåt! Skrämma iväg spelaren som år efter år utmanar i toppen av skytteligan. Nåväl.
 
Men nu är det alltså över. Tack Samuel Etóo för en fantastisk tid i Barcelona och lycka till i INTER, trots att jag håller på Juventus. Och välkommnar istället Zlatan Ibrahimovic. Äntligen kan jag hålla på laget och Zlatan samtidigt...

Men än är du inte störst, Zlatan, för Lionel Messi är inte bara den bäst betalde i Barcas starka trupp, utan han är också världens bästa spelare. Återstår att se hur säsongen 09/10 slutar.


Kommentarer
Postat av: Tomic

härligt nu brutus att vi har en sport blogg ;)

2009-07-23 @ 18:38:47
URL: http://tomictomi.se
Postat av: magnusson

Barcelona ftw!

2009-07-23 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0