Söndagen, och att älska till en låt!

Men hejsan!

Det är söndag idag. Började lite slitsamt att försöka komma upp ur soffan. Ja, jag sover oftast på den för det är lättare att somna in med ögonen fokusderade på min fina HD-TV.

I detta ögonblick har jag precis kommit hem efter en halvtimmes joggingrunda och snabb handlande på ICA MAXI.

Alltså denna känsla efter träning, styrke som kondition, är helt outstanding! Oslagbart.

Pånyttfödd. Det var drygt 5 månader sedan jag var ute och joggade. Det var kallt!

Men kyla är inget hinder för mig. December 2008 joggade jag en timme i ett väderklimat som visade -18.

Så mot toppen igen! Bilder i massor kommer senare med tiden i bloggen. Före, efter, allt.

I Januari vägde jag 82 kg, med en del kg muskler. I Mars vägde jag helt plötslig 75 kg.

Augusti visade vågen 91 kg. Så kan det gå när allt går i motvind. Men slut på det nu. Dags att göra sin vardag och framtid. Yeah!

Nu ligger väl vikten runt 88-90 kg. Första veckan i November ska den istället visa 78-79kg. Muskler tillbaka. Fysiken på topp. Hur ni ska tro på mig? Bildbevis kommer.

Om jag inte lyckas så ska jag inte blogga på resten av året. Ett löfte sviker jag aldrig.


Det som händer inom kroppen vet nog alla som håller igång med det fysiska. Endorfiner, adrenalin. Hopp. Stärkandet.

Nu är jag igång. Nu börjar det hela. Igen. Och jag brinner för målen jag sätter upp. Finns inga "men" eller "stopp". Hela raka vägen till mållinjen. Och att stanna under loppet finns inte.

1 November så har jag gått ner 10 kg. Det är ett löfte.

Vintern ska bli glödhet!

På tal om rubriken. Den här låten som jag lyssnat på konstant senaste dagarna är helt fantastisk ljuvlig.

Vill älska till den här låten, fan. Inga problem. Nu föredrar jag dock ingen musik i bakrunden när det är dags.

Förspel, kanske. Men av med musiken och fixa kärlek på hög nivå så blir det känslor som slår allt. Det kan jag lova.

Den här låten är ett undantag. Känner säkert annorlunda när den börjar bli uttjatad. Om det nu händer.


Kommentarer
Postat av: Tomic

tuss vi vet att du klarar det :D

2009-10-19 @ 08:26:45
URL: http://tomictomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0