2010 - När Robban inser att 50-talet äger det mesta, Rock N Roll!

Oh yes!

Vilken gårdag. Vilka dagar jag lever. För det gör jag verkligen.

God morgon alla normala. Alla sniglar, alla energiknippar. Bipolära, friska, långa, stora.

Alla människor. Hehe.

Igår fick jag lite av en omvänd deja vú. Ehm. Okej, svårt att beskriva. Lite som en uppenbarelse...

Nähe.. Inte rätt ord det heller. JAG UPPLEVDE ROCK N ROLL.

50-talet är tungt. Fint på alla sätt. Riktigt fett hett.

Orden räcker inte till. Så halva dagen ägnade jag mig åt att lyssna, inspireras och hitta alla pärlor. För dem var många.

Ritchie Valens film LA BAMBA triggade igång det hela. Så nu tänkte jag lista några favoriter...




Det var bara några få låtar av drygt 50-talet oldschool-låtar som jag lade till på spotify. Du borde göra samma sak. Feel it! Nu är jag inte helt hundra på att exakt alla låtar är från 50-talet, men det ska vara det. Så välkommen herr 50-talet in i Robbans odödliga klubb. Där 70-80-90s redan återfinns. Nu ska jag se vilka filmupplevelser detta decennium bjöd på. Jag är tillbaka! Gungande tillbaka. Gosh, baby!

Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

well thanks ;) allt bra med dig idag?

2010-01-03 @ 14:46:08
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Lady K

Godmorgon sötaste Robert! ^^

Ville bara önska dig en uuuunderbar dag.

och så får du en kram :D

2010-01-04 @ 09:06:36
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: Frankie

AWESOOOME!

Johnny Cash är en stor favorit, och hans beloved June är inte heller helt fel.. En annan kool grabb är Jerry Lee.. där kan du snacka ROCK N ROLL!

2010-01-05 @ 14:33:49
URL: http://frankie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0