Började tänka på impulser

Så kom jag på, jag har ju inte tipsat om filmen "MR JONES" med en lysande Richard Gere.

Filmen handlar om en person, som uppenbarligen kallas för Mr JONES, med en "sjukdom" som i det här fallet är känt som "Bipolär" eller "Manodepressiv".

Den har mycket av allt, enligt mig själv. Ingen fullpott, men den tilltalar ju mig väldigt mycket så den betyder ju mer för bippos än för kanske andra.

Tyvärr är känslan rätt, för när jag betygsnittet på IMDB, ja.. För lågt. För underskattad.

Varför är filmer om hälsotillstånd, sjukdomar, you name it.. så bortglömda.

Man kan ju lära sig lite av se fakta eller verklighetsbaserade filmer. Nu är ju inte MR JONES på riktigt, det är ju trots allt kvinnornas charmtroll, Richard Gere, som har huvudrollen.

Och att han inte blev oscarnominerad är en förbaskad gåta. Haha.

Ett tips till helgen! Se trailern! En sak som är säker, är, att filmen är rätt unik. Visst finns det flera filmer om ämnet, eller serien "SIX FEET UNDER"..

Men ingenting slår "Jones". Älskar citatet "Det som gör han farlig, får hon att älska honom ännu mer" Tyyp.



Frågan är om Saska är lika impulsiv som mannen i trailern? Nja..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0