Saska lär sin störtsköna vän Josef att spela rollspel (Videobevis)!

Det känns nästan svårt att skriva inlägg utan video, på senare tid har jag märkt.

Kommer det dagar utan videobloggish? Ja. Men så länge lågan är igång så kör vi. Alla som är med mig varje dag.

Är jag själv, som nu faktiskt, så får det vara. Det kan inte bli för tråkigt. Spelade nyss in den mest svettigaste och svåraste videon. Ämnet? Musik. Mitt expiriment har slutförts, om man kan utvecklas på en vecka eller två...

Det var ju tanken i början. Jag tror ju inte på riktigt att jag kan sjunga på ett sätt som tilltalar alla. Jag gör det för det är skönt.

Jag är nöjd med hur dagarna och musiken har lärt mig att utvecklas. Allt från karisma till sång. Det gick bra.
Hur ni tycker, det återstår att se. Just nu kämpar mitt mobila segband för glatta livet med att ladda upp den videon. Bob Marley "Kareoke" - Buffalo Soldier. Japp, samma låt som fick mig att börja göra tankar till verkliga aktioner.

Aja, det får bli ett senare inlägg inatt, eller imorgon. Nu handlar det om tv-spel. Jag har ca 50 spel till Xbox 360 och Playstation 3 i hyllan.

Har knappt spelat eller provat hälften. Och en tredjedel har jag knappt klarat. Vet inte, det är så kul att köpa och samla på sig saker och spel. lol.

Men japanska rollspel är en genre jag verkligen känner något extra för. Så fascinerande. Mycket känslor, som tilltalar mig. Absolut!!

Lost Odyssey som släpptes februari 2008 är ett sådant exempel på varför jag beundrar genren. Det är så mycket mer än bara strategi och tankeverksamheter. Bara musiken fick mig att köpa spelet första dagen.

Nobuo Uematsu är helt fantastiskt. Tv-spelens "John Williams". Underskattat med spelmusik.

Så Josef, min trogna vän, gillade Final Fantasy. Det sa han senast.. Så jag gjorde det enda rätta och lärde honom att det finns något som i vissa stunder faktiskt sopar banan med just Final Fantasy.

Men bara stundtals. För spelet har sina brister. Aja, nog om detta. Se videon, om ni är intresserad. Om annars, för att beskåda min älskade teve. (Har man lagt ut stora summor får man vara glad)

Eller.. Glad ska man alltid försöka vara.



På tal om J-RPG.. Köpte Magna Carta II idag. Det var på tiden!



Just nu lyssnar jag på Joaquin Phoenix. Han är ett litet geni... På återseende, yeah?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0