Vilken musik är jag?

Jag gillar nästan allt.

Musik eller smak. Ja, det lönar sig att vara öppen för det mesta. Få ut det mesta av allt.

Så jag kan stolt medge att Saska är en allätare.

Gillar just det ordet för då blir jag lite småhungrig.

Hunger.

Men okej, ska ge lite exempel på musk som kan skina upp och mätta mina behöv. Från topp till tå.

En lång väg. Där ena början skulle kunna vara den hårdast regga-dancehall, tills slutet (Som egentligen inte finns) där låten Die Mauer av Ebba Grön kan göra sig hörd. Eller vem vill inte svinga på kroppen till våger av Salsa och Cumbia?

80 tal- Check!
70-tal - Jodå!!
60-tal - Säkert, men har faktiskt ingen större koll..
50-tal. Oh ja, baby hallelujah!


90-talet var ju mer min tid.. Född 87, är jag ju.

Första skivan i min samling var Michael jacksons guldsnygga History. Så glatt lyssnande. Min första idol!

Han var och kommer alltid förbli "King of Pop".

Den andra skivan blev Nordman. Faktiskt, ja.

Oldschool och Hiphop fungerar alldeles utmärkt.

Hiphop på senare tid har helt ärligt begränsats. Inte direkt samma sug som när man var 14-15 år.

Det jag vill säga är...

MUSIK - Känslornas språk - Är alltid bra om låten är bra.

Om den tilltalar, eller berör. På något sätt.

Så det är svårt att svara på frågan om "Vilken är din favoritgenre". Ena dagen efter den andra är inte sig lik.

Men en sak vet jag helt säkert.. Jag gillar inte dödsmetal och dylikt. Det är för läskigt. Och får bara min öron att skrika - NEEJ, TACK!

Det betyder dock inte att jag "HATAR" det. Jag repsketerar ju det som andra kanske gillar.

Självklart.

Nu ska jag ha en liten musik-orgie... Sen käka något. Och sen, ja, då ska jag trixa med lite videos.
Det är EN FIN SÖNDAG.. Trots att jag inte fått nikotin på hela dagen. Men snart :P

Terve!



Shit. Måste få väck skägget! Haha, ni kommer förstå sen.. La La!

Kommentarer
Postat av: ThaQueen

haha ok, vad tyckte du om min blogg då da? :)

kram

2010-01-10 @ 15:19:55
URL: http://emelietheequeen.blogg.se/
Postat av: MISS K!

Godmorgon på dig med. ^^



Ibland skriver du lite knäppt, så man inte hänger med i svängarna! Men det blir nog bra det du kommenterade.



Hooppas din söndag är fin!

Puss!

2010-01-10 @ 16:27:18
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: Lady K

Ja sa ju "normal" med sånna tecken.. och så skrev jag vad det nu innebär.. jag menar vad normal nu innebär.. ^^

2010-01-10 @ 16:51:00
URL: http://outoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0