Come on, lets drive!

Ibland är det nyttigt och bra att minnas tillbaka. Året 2010 är ett av de viktigaste år hittills i mitt 23-åriga liv.

Det stora genombrottet skulle mycket väl passa in som en kortfattad beskrivning.

Så det ska bli roligt att dela med mig av alla de olika steg och utmaningar som jag gör, och kommer att göra, i år på min blogg. För utmaningar och trots oddsen är en favoritsyssla hos mig. Hehe.

Lets begin!

Jag har lärt mig att köra bil. En barndröm gick i uppfyllse när jag i februari månad fick chansen att börja lära mig att köra bil. En galen atmosfär, full av liv, och med obegripligt låga krav för att sätta sig bakom ratten (Cash and you will drive!) Att det skulle ske i den mest omtumlande miljö med horder av bilar, hundar och människor farandes överallt, var något jag aldrig hade trott.

Men sen så är ju allt möjligt. Från första stund när jag satt framför ratten kändes det som enda alternativet var - Nu kör vi!

Det trots att kommuniktionen hade sina begränsingar pga spanskan. Fast tacksamt nog hade en av lärarna översatt ett par nödvändiga ord till engelska. Och på några dagar hade jag fått in orden som tex "gasa", "bromsa", "höger" osv på spanska.

Att lärarna, tre stycken fördelat på 11 lektioner x 1h, höll hög klass och verkligen brydde sig om den individuella prestationen och utvecklingen gjorde allt mycket lättare. Trygghet är viktigt

Ibland måste man möta oro och press för att lyckas, för att utvecklas, för att bli bättre helt enkelt.

Och det gjorde jag.

Nu skulle jag inte gå så långt och påstå att jag är en utmärkt körare, men om det, låt säga idag, var nödvändigt att ta sig från solna in till stan så skulle det inte vara några större problem.

Eller det är klart om farbror blå skulle stoppa mig så vore problem bara förnamnet.

Så jag lovar mig själv, igen, att nu - 2010 - ska jag ta det där efterlängade körkortet.

För när jag var liten, runt 6-7 år, så lovade jag min mormor att en vacker dag när hon behövde det så skulle jag köra henne till alla stormarknader som hon aldrig tröttnar på att gå till, ett löfte var gjort eftersom den envishet jag besitter alltid funnit där från första början.

Och kärlekens kraft är ingenting man ska underskatta. Det är bara att lyssna på sitt hjärta och känslor.

Kuroisa: I Peru, lima, kostade 1 timmes körskola drygt 50 kronor. Galet billigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0