Grattis mormor på 60-årsdagen!

Vad stort det kan bli med siffror när man tänker efter.

Igår var det 59. Idag blev det 60.

Min mormor fyller år. Min stora förebild och stöttepelare genom livet. En person som står för det goda hos människor. En riktig finsk kämpe. Kom till sverige ensam som 16-åring.

Karriären började på en marabou fabrik i sundbyberg. Strax därefter träffade hon den man som skulle komma och bli min morfar.

Ett liv fyllt med uppofring och kärlek till familjen. En sann förebild för alla. Idag fick hon inte bara gratulationer utan fick dessutom ta emot ett slags pris på skytteholm i solna.

För goda insatser. Hon har nämligen jobbat över 30 år på hemtjänsten. Kan ni tänka er, en 60-åring som tar hand om pensionärer.

Hela mitt liv har jag haft tankar och hopp om att någon dag hitta ett sätt att ge tillbaka för allt hon gett mig. Trygghet och en chans.

Ibland tänker jag hur mitt liv skulle sett ut idag om det inte var för min mormor. Det kunde blivit så mycket sämre.

En tuff barndom kan ge hopp om man får den sortens kärlek som jag fick av min mormor. Att få se det goda, att alltid känna sig trygg och älskad. En person som alltid ställer upp för en är helt enkelt ovärderligt.

Alla behöver ibland stöd och vägledning.

Så när jag tänker på vad jag skulle kunna göra för henne så vet jag nu att det bästa gåvan tillbaka är att fortsätta kämpa för en god framtid, att vara lycklig, eller åtminstone sträva dit gång på gång trots alla oförutsägbara motgångar.

Tack för att du finns, mormor! Avslutningsvis så klarade jag modulen "Microsoft Excel" idag. 78% är helt godkänt, och nu återstår bara "Powerpoint" sen har jag tjänat till mig datorkörkorter och min resa mot nästa nivå kan börja.


Kommentarer
Postat av: Tomi

Bästa familjen man har, en kämpe till mormor, en smart begåvad bror, Vad mer kan man önska sig!

2010-05-07 @ 16:34:59
URL: http://tomictomi.se
Postat av: Yazuka

Låter som en väldigt beundransvärd kvinna, helt klart någon att se upp till. Önskar jag hade fått träffa min mormor.



BTW, har skickat tillbaka GOW3 till dig idag.

Ha det bra! =)

2010-05-10 @ 14:57:14
URL: http://www.yazuka.net
Postat av: Anna

Hej Robert. Vad fint och kärleksfullt du skriver om din mormor. Önskar att jag kunde säga samma sak om min. Finns inget finare än människor som inte har något eller väldigt lite men ändå ger allt!!! Sånt ska hedras och respekteras. Hon förtjänar din ömhet och omsorg på bästa sätt. Den bästa presenten du kan ge henne är att du ger lika mycket eller mer till andra och när folk frågar dig hur har du blivit så vänlig och fin? Då kan du svara det har min mormor lärt mig! Då kommer hon lysa av stolthet! Kram på dig , hälsningar Anna K

2010-12-07 @ 13:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0