Köpte en ny bärbar!

Av märket Packard Bell. En sån kallad Mini-laptop. Följer trenden att lätt är hett. Ica Maxi sålde den förra veckan för superpriset 2499:-. Även om jag gott och väl har datorer så tackar jag aldrig nej till ett bra erbjudande. Pengar har jag så det räcker ett tag framöver. Och jag är jävligt prylgalen av mig, hehe.

Sist jag hade en dator, då stationär, av märket Packard Bell blev jag oerhört besviken. Dålig kvalité, ett brott att företaget kunde släppa en sån risig dator i marknaden. Dags nu för att sudda bort minnet och bli ersatt med ett bättre minne och upplevelse.

Nu har jag, på mindre än 15 månader, köpt 5 datorer! Senaste två månader har jag spenderat runt 15000 kr på datorer.

Överflödigt? Till viss mån. Men väl behövligt, och risken att vara utan dator finns inte inte längre. Det händer ju att skiten går sönder ibland och då är man hjälplös.

Som tur är jobbar jag inom IT, och känner en del folk som är bra tekniska, samt att jag själv är utbildad till det.
Så inga överpriser till reperationer från giriga datorbutiker.

Nu läcker jag locket på för negativa tankar och njuter med stor variation. Ikväll spelar Zlatan Ibrahimovic för sitt Barcelona. Underbara Barcelona, och självklart kommer jag inte missa matchen. Det borde inte ni göra heller, det kan bli en fantastisk match på alla sätt och vis.

Så, må väl!



(Bilden visar tre bärbara datorer av märket - Packard Bell - HP - HP Compaq. Den sista gick dock sönder och gjorde livet surt under några veckor)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt, så det ska va! ;)

2009-08-20 @ 17:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0