Nu är det Robie-Time! Spel eller film?

Robert har många barn.

Kärt barn har många namn, det heter väl så.

En gammal mentor från irland (Första gången gymmet, 2003, tack!) kallde mig alltid BOBBY.

Saska, är ju ett annat som ni kanske märkt.

Robban är det mest vanliga smeknamnet på namnet Robert.

Mitt namn betyder, och härkommer från tyskland faktiskt, "Ära och ljus".

Kanske jag sprider extra ljus. Och ära.. det känner jag ofta för glädje och lycka.

Det är en ära att älska livet. Att uppskatta det. Att se andra lyckliga.

Så har det varit och kommer alltid fortsätta vara.

Men nu till frågan, ska jag lyckas.. Helt i ensamt läge, hitta på något för att underhålla mig som inte kommer att underhålla någon annan.

Dessa tre steg är ett försök att hitta tillbaka till egen njutning:

1
. Hitta nätverksskabeln (Jag har 100MB/S) och koppla in routerns så mitt PS3 och Xbox 360 kan bli aktiva online (Hm, socialt på ett sätt)

2. Se över mina inköp. För dem är rätt många. Börja spela ett spel. Gärna mycket action, mindre story.. För så känns det nu. Annars älskar jag djupa storys och "Mr Gåtan" är väl mitt alter ego. Jag gillar tänkande..

3. En film? Fick tipset om "TITANIC" (Har dock sett den två-tre gånger) eller någon alldeles ny film.

Ska erkänna en sak. Jag dras ofta till det jag upplevt tidigare. Att se samma film om igen som betyder eller är väldigt bra, än att se den nya filmen som ska vara så bra.

Inte alltid är det så, men oftast har det varit.. SÅ.

4. Om ingenting av ovanstående blir av, då får zappandet och tevens värld ta över.

För om exakt 2 timmar ska jag sova.

Men det är inget löfte. För jag vill verkligen inte lova saker utan att kunna hålla dem. Barnet inom mig lovade mig själv det.

På tal om det. Jag saknar min pappa. Han måste ju vara där.. någonstans. Hoppas han ringer snart.



Valet står mellan Batman : Akrham Asylum (Som sägs vara spelet som levererade, 2009, och underbara men tragiska Blood Diamond på Blu-Ray)

Kommentarer
Postat av: Yazuka

Hehe, kul det här med namn. Mikael som tydligen betyder "Vem är som Gud". >_>

Fast jag heter ju officiellt Micke nu, så. =)



Jag skulle nog rekommendera att börja med Batman. Väldigt bra spel jag tror och hoppas du inte blir besviken på.

2010-01-23 @ 23:07:08
URL: http://www.yazuka.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0