NU händer det igen....(First time la espana)

Känns det som.

Igår, he he.

Upp och ner. Trött men pigg. Energi men slut.

Det varierade fram tills jag somnade på kvällen. En snabbis. Sen blev det bra.

Då var klockan runt 22.. Skulle vara upp en timme, typ. För dygnsrytmen och allt.

Men vad händer? Jag går igång som aldrig förr (Tro mig på denna) och somnar runt 04.45, istället.

En video nedan är en stor förklaring.

Jag gjorde en videohälsning till familjen på andra sidan jordklotet.


(Det var precis innan läggdags, en snabb känsla blev en video. Oförberedd, orakad. Sömnruffs, tja..ibland är det viktigaste kanske bara att göra det än att tvivla)

Förmodligen var det rena rama trafiktiden på dygnet, alltså dag.

Medans det var kallt och mörkt här i Sverige. Men vackert är det med en utsikt där snön lyser upp lite det mörka.

Det kan inte dem se. Fast mig fick dem se. Första gången personligen i kontakt med varandra.

Jag har i princip aldrig pratat spanska. Har dock påbörjat en intensivkurs.. Väntar på besked när jag kan joina gruppen..

När jag väl till slut skulle lägga mig ner och blunda in. GUD. Ni minns hur det känns när första uppfattning av euforiskt välbehag.

När ni märker alkoholen slå till i era partykroppar? Eller ni som har provat benzo (lugnande, host)..?

Aaa.. Så kändes det. JAG BÖRJADE TÄNKA OCH DRÖMMA IGEN.

Inte bara somna. Detta är vääldigt bekant. Vilja och motivation, det man vill göra, oh, måste vrida tillbaka klockan för att ens komma i närheten av vad jag kände under den stunden.

Ingenting fel, egentligen. Men eftersom Miss Petrovic när som helst har kaffe klart för Saska..

Så återkommer jag med det. Dock ska jag göra en snabbguide om ett.. Tja, kalla det vad ni vill, men jag säger väl mående, som ingen verkar begripa sig på.

Reaktionen är alltid roligt och intressant att höra. Alla vet inte detta. Men varför dölja sanningen?

Ja, hyperventilera till.. mm, som om månen var gjord av ost. Alltså jag har hört det mest ologiska som finns.

HYPOMANI:(Just did google it)

"Hypomanin är kanske det lömskaste av tillstånden man går igenom när man har bipolär sjukdom. Man känner sig nämligen bättre, starkare och friskare än vanligt. Ett sätt att beskriva hypomani är att man blir lite mer av sig själv. Känslan är extremt förförisk och jämförs ibland med en passionerad tonårsförälskelse. Man blir driftig och aktiv och kan genomföra många och nya saker samtidigt. Därför är det inte ovanligt att människor som är hypomana också är framgångsrika, till exempel i affärslivet, och möts av beundran från omgivningen. Tyvärr leder hypomanin ofta till förvärrade symtom och fullt utvecklad mani, eller att man faller ner i en depression"



Kommentarer
Postat av: k

din blogg är inte den samma.. ha en bra dag.^^

2010-01-20 @ 07:59:08
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: K

Nja.. Jag vet inte riktigt.. 50/50 typ.. ^^

2010-01-20 @ 10:10:48
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Färgerna är härliga, men det ser tomt ut. Men när du fixat det så är det säkert alla tiders! :)



Fast bloggen i helhet är inte den samma..

Kolla när några månader sen..

2010-01-20 @ 10:47:53
Postat av: Robert svarar

Vet du en sak? Jag håller med dig. Och det är skönt med variation.



Men om tycker att jag blivit sämre på att skriva och dylikt, då får jag tyvärr sluta hålla med dig :D

2010-01-20 @ 10:50:27
URL: http://saskas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0