Känner mig rik!

Ja.

Har haft en liten jobbig period med ekonomiska begränsningar, mycket tack vare försenade inkomster. Och jag tjänar ju dessutom ingenting på bloggen som många andra. Det lilla som jag haft har knappt räckt till räkningar, och har ju varit duktigt och sparat. Men de pengarna rörde jag inte, då jag är envis av mig.

Så, idag, hände det. Spanade in mitt konto och såg att det återigen fanns pengar där. Glad, blev jag. Närmare sagt 7000 kronor. Den 18:e augusti kommer ytterligare 6100 kronor.

Räknar med, efter utgifter och lite sparande, att ha strax över 5000 kr att spendera på något. Men vad?

Har ju, som tidigare känt, skrivit en inköpslista. Så det kan bli ett alternativ, men ärligt talat hade jag i åtanke att börja shoppa loss efter månadens slut - I september!

Risk för manisk shoppande. Just ordet manisk kommer jag ta upp i ett framtida inlägg där korten ska läggas upp på bordet. En läsare (Har jag ens någon?) kommer att få chansen att vinna en film. Det stämmer.

Summerar nu. Dagen var fin och allt gick enligt planerna. Var soft att träffa min vän som fyllde år. Kollade den rätt trista matchen som sverige vann mott grannen finland.

Nu är jag hemma, lite sliten. Ska umgås med datorn och tv, fram tills midnatt. Sen blir det välbehövlig sömn. Nya tag imorgon. Här bjuder jag på en passande låt.



Kommentarer
Postat av: Tomic

Kul att du fick pengar :D

2009-08-12 @ 23:06:31
URL: http://[email protected]
Postat av: Yazuka

Alltid härligt att få pengar. Speciellt när man lever begränsat. Hade inte tackat nej till att se den summan pengar på mitt egna konto.

Nåja, förr eller senare borde det väl bli bättre...



Grattis hur som helst. Du ville ju köpa PS3? Spara lite mer pengar så kan du ju köpa nästa månad. Då kanske den beryktade PS3 slim finns också.

2009-08-13 @ 04:52:25
URL: http://www.yazuka.net
Postat av: Elias

kag ska vinna film och du ska lämna datan bäääsäta:D

2009-08-14 @ 02:49:09
URL: http://skarminbrorhjälpmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0