Onlinepizza.se? Believe!

Är en tjänst som fungerar klockrent.

Jag var hungrig och lat. Så igår googlade jag mig fram en tjänst som kunde mätta mina behov.

Det jag hittade var en tjänst som heter Onlinepizza.se. Hur fungerar det då? Jo, du blir hänvisad till ett matställe nära dig, som ex en pizzeria, och genomför därmed beställningen och betalning. Bra samarbete där.

I mitt fall blev det Pizza Express i Sundbyberg. En pizza och en kebabrulle till mig och en polare blev kvällens meny.
Efter att du betalt med kreditkort, som är nödvändigt att ha, så får du en bekräftelse och efter dryga minuten ploppar en nedräknare upp. 60 min skall det ta. Det ringer på dörren efter bara en halvtimme.

Snabbt, smidigt, och hur nöjd som helst. Dagens hyllning går till internet och onlinepizza.

Varför jag inte ringde istället? Har varken hemtelefon eller pengar på mobilen för stunden. Snabbt internet har jag alltid tillgång till, så det fanns inga alternativ. Festen blev räddad på en halvtimme. Alla magar blev mättade.


Kommentarer
Postat av: Yazuka

Låter ju som en riktigt bra grej det där. Synd att det inte var något som funkade där jag bodde.

2009-08-06 @ 14:16:10
URL: http://www.yazuka.net
Postat av: Hungrig

Blev fett hungrig av bilden :P

2009-08-08 @ 13:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0