Tillbaka från finland

Idag är jag tillbaka på svensk mark. Borta bra (Och i det här fallet mycket bra) men hemma bäst.

Om jag hade det trevligt? Ja, det var fantastiskt trevligt. Har säkert gått upp 2 kg, hehe. Tack och lov att min ämnesomsättning trivs galant med hårt ansträngande träning, för det är något som jag tänker börja med.

Efter en del strul med senaste lönen, så kom jag iväg med en rätt begränsad bugdet på ynka 200:-. Nu när jag är tillbaka ligger summan istället på 600:-.

Och då har det blivet en del käk, som buffé och hesburger, spel och massvis med tax-free handlande.

Vädret var helt okej. Ingen stekhet sommarvärme, men inte heller uselt tråkigt med regndroppar som föll ner.

Här är lite bilder från den lyckade 48-timmars kryssningen.


En bra översikt på den lagom stora båten, här i Helsingfors!

Lite shower bjöds det som vanligt på. Här är några akrobatiska filurer, som gjorde det bra utan skyddsnät)

Jag vann totalt några hundra på maskinerna. Alltid lika kul, och här blev det jackpot.

Ett uppskattat besök på finlands bästa hamburgerkedja, fick mig att skippa kvällsbuffen på båten)

(Vi fikade strax innan returen till Stockholm)


(Mormor, moster och kusin var alla glada och pigga när vi besökte marknaden vid Helsingfors hamn)

Finlands svar på systembolaget - ALKO. Mycket snygg butik, både utifrån och inifrån.


Helsingfors, snart var vi där.

(70 Euro för ett sådär lagom hett spel är sjukt, foto taget i Antillas stora varuhus)

Så nu är det över. Och jag skriver inlägget på min lektion i datorutbildning. Snart ska jag iväg på möte i Sollentuna.
Terve!

Kommentarer
Postat av: Tomic

Ser ut som du hade en mycket trevlig resa ;)

2009-07-29 @ 17:14:03
URL: http://tomictomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0