Veckans skönaste !

Inom kategorier - Film, musik - och självklart - blogg! Vecka 30.

Helgen är över. Blev en lugn fredag hemma, lördagen desto mer utåtriktad. Skriver med något reducerat antal hjärnceller (Bakis). Haha! 


#Musik

Den här veckans mest spelade låt.


Bugle - What we gonna do.


<;

#Film.


Blow (2001). Med Johny Depp och Penolepe Cruz, som visades på TV3 en sen natt i veckan.

Blow är baserad på boken med samma namn och berättar den sanna historien om George Jung som avtjänar ett 15-årigt straff för kokainsmuggling. Jung jobbade för den ökända knarkkungen Pablo Escobar. Jung beskylls för att som enda leverantör ha smugglat in allt kokain till USA under 70-talet. Jungs framgång som knarkkung berodde på utbytet av cannabis mot kokain och de rika kändisarnas dyra vanor

Två andra mycket intressanta filmer visades också under veckan, nämligen Carlitos Way och Carlitos Way : Rise of power, varav sistnämnda var en klar besvikelse, helt väntat dock. Usch, för originalet med Al Pacino tillhör utan tvekan en av mina favoriter. Någonsin. Men den hade jag redan sett, så Blow it.

#Blogg

(Utebliven)

Har ju precis börjat läsa lite bloggar, har inte funnit den rätta för mig. Finns några som alltid är lite på hugget och bjuder på en del överraskningar och tilltalande texter om ett intressant ämne.

Sen finns det en del ''fjortis''-bloggar. Skratta eller gråta? Glädjas eller avundas. Jag vette fan. Men det lockar tydligen till sig en skara personer och det är väl om något en drivkraft att vilja fortsätta..

Varför vet jag inte, men en sak är säker, alla har rätt till att andvända sin blogg på det sätt som en själv vill. Personalize!
Variation är bra.

Så tills nästa söndag lovar jag att ha bätte koll på utbudet. Nästa vecka hittar jag den rätta.


Kommentarer
Postat av: Tomic

Bra inlägg. Veckans topp :)

Filmen har jag inte sett, men vill gärna se!

2009-07-26 @ 12:59:00
URL: http://tomictomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0