Miraklet - Babyn som överlevde tåget!

Igår blev jag skräckslagen. En fobi, en mardröm.. Har ofta återkommande mardrömmar om att någon närastående, eller jag själv, blir påkörd av ett tåg. Bara faller ner i spåret... Vaknar helt skräckslagen!

Att bli påkörd av tåg. Nyligen hände det i austraulien. En mor, som fick sitt livs chock, och hennes 6-månaders bebis som blev offret.

Ett mirakel? Kalla det vad ni vill, men idag finns det en mor som är mer tacksam över ett liv, än vad hon kunde ha anat.

Nu tänker jag inte skriva vad jag tycker om mammans ansvarsfulla/lösa agerande under de korta sekunderna som så när blev en katastrof. En ren otur, men jag kan inte förstå hur man kan lämna taget om en barvang, bara några meter från kanten. När ett tåg bara inom någon minut, några sekunder är på ingång..

Men det känns skönt att slutade så pass väl efter omständigheterna. Varning för känsliga tittare!!



Kommentarer
Postat av: Jessica

hehe yess :)!

läste dittt inlägg du skrev den va bra fakttist, men man ska inte tänka på i överhuvudtaget vara nära spårkanter och sånt liknande, min bror tog bara ett fel steg och idag är han död...=/



kram!

2009-10-27 @ 16:07:07
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/
Postat av: Miss K

Hej fina du! Jag såg den där videon tidigare i veckan.. Fyy.. Men tänk vad livet kommer betyda för mamman .. Ett sånt litet misstag.. men det slutade lyckligt ändå.. SOm sagor.. ^^

Idag har vi gått om varann.. Dags att logga in! =)

2009-10-28 @ 22:15:51
URL: http://outoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0