Pantbanken nästa, och lite bilder från i fredags!

Kom nyligen hem till morsan och familjen i hagalund. Runt 05.00 begav jag mig ifrån huvudsta för att umgås med brorsan min, så här på morgonen.


D
et var kolsvart ute, och jag såg faktiskt inte ett tecken på människoliv ute. Kändes som man drömde och var helt ensam här i världen, eller samhället snarare sagt, endast med tankarna och kylan i min närvaro..


N
åväl, det var då. Nu är det varmt, här inne i brorsans rum, som sedan flera timmar nu kämpat med att på egen hand låsa upp sin IPHONE. Frustration, minst sagt. Synd att teknik kan krånga så fruktansvärt mycket.


Snart då
?

 
Jo, lite senare idag, efter en hel del kaffe, så ska jag drar mig utåt och besöka city, eller närmare sagt pantbanken.


Än en gång har Robban slarvat med ekonomin. Att betala räkningar är alltid en självklarhet, viktigt ju, givetvis. Men den här gången ska jag faktiskt hämta ut ett paket som innehåller en inspelningsbar digitalbox från Comhem. Sista hämtningsdagen, och no way att jag missar den chansen. Fight for it!!


Ut med den gamla, in med en nyhet
. 449:- kostar kalaset!


Kontot visar -45:- (Med Swedbank kan man, om saldot på kontot är lägre än 100:-, ta en ut en hundring ändå. Lite skuld och vips blir det minus på kontot. Lönen kommer först den 18:e. Väntar ivrigt!


Vad hade jag då tänkt mig offra till Pantbanken
? Jo, ett silverarmband som är, om uppgifterna stämmer, rätt antikt av sig. Ursprungligen ifrån sydamerika, inka riket. Vem vet hur gammalt det är, och vem vet hur mycket det är värt?


Lets find out
! För säkerhets skull tar jag även med mig min bärbara HP Laptop. Minst en tusing behöver jag.


O
m allt går enligt planerna bjuder jag min brosa, som snällt hänger med till stan, på en varm och god "Chai Latté".


K
om igen nu, ge mig turen som jag behöver. Återkommer med besked om hur det gick.

Och så får jag naturligtvis inte glömma bilder ifrån den underbara fredagen som jag spenderade på Haga Pub med min bror, moster och hennes väldigt trevliga kille.


Succes!


PS
. Jag älskar verkligen morgonen. Det är något alldeles speciellt att uppleva allt som så tomt börja få liv. Sakta men säkert. Mörkret blir till ljuset, och om jag sovit i natt eller inte får ni helt enkelt gissa. Easy one. För nu slutar jag svamla :D


Här nedan kommer även en bild på det ena föremålet som jag ska låna ut mot pengar till pantbanken i city...



c

(Morgontrött, yes!)



(Moster Tanja och jag)



(Moster och Amor)


Kommentarer
Postat av: Tomic

Haha, jävla Iphone.

Ja vi får väll ta och gå till den där pantbanken snart :)

2009-10-12 @ 08:24:13
URL: http://tomictomi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0