En vårdag som går in i en ny fas av livets resa

idag, fredagen den 23 april, är en dag som står för förändring.

Förhoppningsvis till det bättre.

Precis som bilden visar så kommer något gott alltid från det svåra.

Som ett mörker av skuggor täcks av hopp och liv. Det är vår nu.

Och det är mycket vårkänslor i luften. Det kände jag idag.

Jag är redo för alla nya utmaningar och det varmare vädret. Solen får gärna lysa upp solna och sverige hur mycket som helst.

Vintern är inte längre favoriserad. Jag lämnar en del tider bakom mig för att ta emot nya.




Alldeles snart kommer något att hända som får med sig styrka under den kommande tiden.

En återskomt utan dess like. Ett livs revansch. Värdighet.

Det började för två veckor sedan, när jag överträffade mina tidigare resultat på datorkursen. Fokusering och vilja räcktre tydligen för att hamna två steg före slutprovet. Ett imponerande övertag. Nästa steg kommer på måndag då "hermods" spanska kurs börjar. Om fritiden finns kvar efter tåget lämnat stationen, då kommer jag känna mig nöjd och att uppskatta allt i vardagen lite mer.

Lite mindre än 8 månader är tiden jag har på mig för att lyckas. Det kommer jag göra. Vem är inte villig att ge och satsa allt för den största lyckan en människa kan känna.

Jag tror alla skulle vilja nå dit. Harmoni och kärlek är grunden till framgång, och jag kan säga att kunskap är nyckeln till att lyckas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0