Episka tider!

Med spel, underhållning och film av mytoligska inslag.

God of War 3 och Spartacus : Blood and Sand under samma tidsperiod blev så mycket episka kvällar att behovet inte kunde mättas trots att spelet och serien höll högsta klass.

Gåshud, svett och tillfredställning i mängder.

Nu när jag har klarat ut God of War 3 och avslutat mitt följe för den episka filmatiseringen och seriebaserade Spartacus så var jag tvungen att införskaffa lite mer.

Betygen: 10/9/10 - I turordning. Då förstår ni min lycka.

Ett huvudmål var givetvis "God of War Collection" innehållandes ettan och tvåan helt uppskallad till HD-upplösning.

Alltid gillat historia och mytoligi, och 2010 var året då intresset än en gång steg i volymer. Så långt att jag även lånade boken "Gladiatorer" från bibliotieket. Något att läsa när jag får tid över.

Igår var dock verkligheten ett faktum och jag gick igenom första dagen med spanskan. Väldigt lovande start, och med rätt förutsättningar kan ingenting gå fel.

Det är kunskapsrika tider till mötes. Alltid lika skönt att lära sig och utvecklas.




Flertalet spelköp senaste veckorna. Imorgon skickar jag superspelet God of War 3 till Micke. Han är värd att bekanta sig med kratos. Jag rekommenderar alla att se Spartacus, både originalfilmen från 1960 samt tv-showen som förmodligen inte kommer visas på svensk tv.

Så brutalt, blodigt, påkostat, episkt och oförutsägbart att få dramatiseringar eller filmer ens kommer i närheten. Gåshud utlovas!



Spartacus : Blood and Sand hade premiär i USA på kanelen "Starz". Det dröjde inte lång tid innan succen var ett faktum med över en miljon tittar. Det är rätt imponerande med tanke på att Starz har en kundkrets på 17 miljoner amerikaner.

Säsong 2 var redan planerad innan första säsongen började visas i januarit, och uttanonserad, men eftersom huvudkaraktären "Spartacus" med nya stjärnskottet Andy Whitfield har drabbats av cancer så är inspelningen av säsong 2 fördröjd tills vidare. Kämpa på Andy!

Nästa steg för mig är att köpa Gladiator, ROME och 300 på Blu-ray. Vilket är en trio som har stora likheter med lyckade Spartacus : Blood and Sand. Ett måste för alla som gillade dessa.

Kommentarer
Postat av: Miss K

Vad fin sida du fått nu!! Vad roligt med lite nytt!!

2010-04-29 @ 08:10:03
URL: http://outoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0