Nu börjar kursen!

Det är verkligen vår igen.

Skönt väder idag, många med glada leenden. Så skönt.

En ny vecka som inte bara innebär måndag utan även starten på mitt nya evighetsprojekt - Spanska kursen.

Okej, att säga evighetsprojekt är att ta i lite väl mycket. Det kommer sluka enormt med tid eftersom jag har stora mål med att kunna hantera språket så pass bra att jag skulle kunna leva ensam i ett spansktalande land.

Kommunikation är extremt viktigt. Det ger många fördelar och även en möjlighet till arbet inom en realistisk framtidsplan.

Hermods utbildning välkommnar mig, och jag kommer satsa järnet. Skönt med att plugga igen, vilket jag inte har gjort sedan jag började jobba på ICA när jag fyllde 17. Innan jag kan köra igång så måste jag köpa kurslitteraturer, förmodligen från någon bokaffär. Hmph!

Efter sommaren kommer jag se över arbetsmarknaden om inget supererbjudande dyker upp.

Nu ska jag till medborgarplatsen och möta morgondagens födelsedagsbarn - Oskar. Ikväll blir det fotboll med grabbarna. Streetshow!

Njut av vädret allesammans! Det är fina tider på gång..






Kommentarer
Postat av: Anonym

ja garvar

läs den... o säg va du tycker. den e lite mer grov.. o kaxig hahaha

2010-04-26 @ 21:49:22
URL: http://psychedelique.blogg.se/
Postat av: Yazuka

Men grattis! Hoppas det kommer gå bra.

Skulle också vilja lära mig spanska, inte för att jag har någon nytta av det. Men jag gillar språk och spanska är härligt att lyssna på.



Tack för kommentaren på min sida. =)

Gillar din nya design här.

2010-04-28 @ 11:55:47
URL: http://www.yazuka.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0