En stund med tankar..?

Hepp. Vaknade helt fantastiskt idag.

Oväntat? Nej, då. Spelade in en video till låten Oh Donna by Ritchie Valens.

Dock så har min dator och min IPhone inte längre den bästa relationen.. Går ju inte direkt att överföra via Itunes. Saska tycker det är en brist med den läckra och dyra mobilen.

Så jag får vänta med att dela med mig av den sång jag lyckats bäst med, och allt så klart fångat på film..

Jag har funderat lite på Mani. Är väldigt fascinerad av olika ämnen. Läsa på om allt från sjukdomar till människors olika erfarenheter. TV4 Fakta är en given favorit för mig.

Och så gillar jag ju att läsa bloggar. Med vissa undantag, förstås.

Nåja. Här är ett exempel på symptom om man befinner sig i ett maniskt tillstånd.

  • Ökad energi, aktivitet och rastlöshet
  • Överdrivet "högt," extremt gott och euforiskt humör
  • Extrem irritabilitet
  • "Rusande" tankeverksamhet, mycket snabbt tal och tendens att hoppa från en tanke till en annan till en annan
  • Koncentrationssvårigheter
  • Litet sömnbehov
  • Orealistisk tilltro till sin egen makt och förmåga
  • Dålig omdömesförmåga
  • Köpfrosseri
  • En ihållande period av beteende som är olikt det vanliga
  • Ökad sexuell lust
  • Missbruk av droger, speciellt kokain, alkohol och sömnmediciner
  • Provokativt, oförskämt eller aggressivt uppförande
  • Förnekande att något är fel.
Fetmarkerade är det som känns väldigt bekant just nu. Kursiv gör sig lagom påmind om mig.

När jag läser ovanstående beskrivningar..

Så kan det vara. Och så kan jag må. Helt toppen! Men jag är allt annat än dum eller oklok.

Frågan är.. om jag bara är lycklig och mig själv, eller helt enkelt - just nu - lite manisk?

För vi vet ju alla som har haft läkarkontakt att läkare faktiskt inte vet allt.

Men enligt beskrivningen och tillstånden så "Did i just got bipolard"




Hm. Saskas tänker mycket.. Funderar. Är det så eller så? Jaha, då.

Eller..



Nää... Jag är bara väldigt glad och motiverad. Och det med all anledning till, för jag har något i kikaren ;)


Kommentarer
Postat av: lansha

sv: omg du måste berätta hur de gick till:O!?

vill okså tjäna lite grann på min blogg

2010-01-06 @ 17:37:00
URL: http://lanshpansh.blogg.se/
Postat av: Bitterfittan

så störigt. har det löst sig med datorn? (:

2010-01-06 @ 18:21:28
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Lady K

Vilken film är den?

Kramar i stora lass ^^

2010-01-06 @ 20:35:47
URL: http://outoff.blogg.se/
Postat av: Yazuka

Jag hoppas naturligtvis att du är lyckligt istället för manisk. Men oavsett hoppas jag att du har det bra och får det bra. Sköt om dig kompis.

2010-01-06 @ 23:14:42
URL: http://www.yazuka.net
Postat av: Jessica

jora har haft ganska mycket just nu eller snarare de tär mycket just nu och då blir ju skrivandet tyvär drabbat. hur är det med dig själv ? hoppas att du hade ett bra nyår:)! kram!

2010-01-07 @ 04:06:01
URL: http://beeautiiiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0